lauantai 28. kesäkuuta 2008

Kerronpa ensin vähän taustoja tästä projektista. Eli ens syksynä olis alkamassa opinnot Helsingissä ja sinne oisin myös muuttamassa. Asunto on jo valmiina, tosin siihen pääsen muuttamaan vasta marraskuun aikoihin. Asunto on aivan ihana ja lähes keskustassa. 37m^2 johon sisältyy pieni eteinen, kylpyhuone, keittiö ja olohuone, jossa on alkovi. Aivan ihana asunto, ihastuin siihen ensisilmäyksellä. Vielä ei oo tosin aivan varmaa, että sen saan. Mutta oon hyvin toiveikas sen asian suhteen :D Oon mielessäni jo sisustanu koko asunnon ja mulla onkin tarkat visiot millasen siitä haluun. Ja nyt mulla on tässä 4 kuukautta aikaa suunnitella ja hankkia tavaroita, että kaikki on sillon valmiina.

Haluun sinne asuntoon vaan vanhoja huonekaluja. Mitä vanhempi sen parempi tietysti. Mutta luultavasti ne tulee olemaan suurin osa vaan n.20 vuotta vanhoja. Paljon oon kyllä saanu täältä kotoa hankittua. Näistä tärkeimmistä huonekaluista enään ei periaatteessa puutu kuin sohva ja jokin kaappi televisiolle. Kirppareita ois tarkotus ruveta kiertelemään. Eilen käytiin jo muutamassa täällä meiän pienellä kylällä. Huonekaluja ei vielä ostettu, mutta muuta pientä kyllä löyty:

Noissa lautasissa ja tossa kannussa näkyy vähän sitä värimaailmaa, jota keittiöön haluun; paljon eri pastellivärejä. Ostettiin noita lautasia(arabian) vaan kaksi, kun sen verran hinnakkaita olivat. Mutta ei se haittaa yhtään. Mun mielestä on ihanaa, kun on paljon erilaisia ja värisiä astioita. Ei haittaa, vaikka jokaista mallia ois vaan yksi, se tuo vaan mukavaa tunnelmaa :) Pari kakkuvuokaa tarttu myös mukaan, kun halvalla sai. Samoin noi 2 pientä pulloa. Täytyy keksiä niihin jotain kivaa.


Tässä toisessa kuvassa näkyy äitin saldoa. Se oli tänään käyny jossain kaupoilla, kun olin töissä, ja tällasta oli tarttunu mukaan. Tollasen kahvipurkin se oli ostanu, koska olin puhunu, että haluun paljon erilaisia purkkeja hyllyille. Mun suunnitelmissa oli kyllä, että ne olis kaikki oikein värikkäitä ja juuri sellasia pastellisävyisiä. Mutta kaipa sinne yks valkonenkin mahtuu mukaan :D Toi kello on aivan ihana. En oikeen vielä tiedä sijotanko sen keittiöön vai olohuoneeseen, kattoo sitten minne sopii. Noi pullot ja lamppu ei välttämättä kyllä ees eksy mun asuntoon. Äiti osti ne mulle, mutta ei ollu varma tykkäänkö. Mutta jos en, ni kyllä se kuulemma voi ne kotiinkin ottaa. Tyyny ei kyllä oo uusi ostos, mutta äiti toi sen mulle samalla mökiltä, se tulee sopimaan väreiltään hyvin sinne asuntoon.

2 kommenttia:

Sirkka kirjoitti...

Hei,
Aivan ihanalta kuulostaa kaikki ja just minun makuuni.
Onnea ostoksillesi, muista älä pidä kiirettä maailma on täynnä tavaraa ja se ei lopu koskaan. Hyvää kannattaa odottaa...

city girl kirjoitti...

kiitos. Juu, ihan hiljalleen tässä ostelee, aina kun jotain kivaa löytää. Sitä on vaan niin innoissaan kun ensimmäinen ihan oma asunto =)